Rabu, Oktober 04, 2006

MP3 Player

Balik Penang, hosmet aku tunjukkan MP3 Player baru dia. Jenama Creative. Rega dalam RM200++. Teruja aku. Dah lamer ngidam nak beli MP3 player nie. Leh guna untuk rekod minit meeting pastu transfer ke pc. Nak wat minutes senang ckit. Tapi bajet x der. Dulu ade survey kat e-lelong. Dapat satu made in china, x sampai seratus tapi kne tipu laks. Dah bayar barangnyer x sampai2. Susah nak caya online shopping nie.

Hosmet aku bilang, dia beli MP3 player sbb senang nak tau waktu buka pose. Siap ada azan lagi. Mula2 aku ingat dia bukak channel radio, so konpem la leh dgr azan. Tapi hosmet aku bgtau, tak payah tukar ke chanel radio. Sesambil denganr lagu, masuk time solat jer leh dengar azan. Pergghh islamik tul MP3 player dia. Hadhari version kot.

Petang tu, kat umah flat kami sementara tunggu berbuka, aku mintak ngan hosmet nak test MP3 player. Nak dgr azan Maghrib.

Aku pelik gak. Maghrib dah dekat, tapi lagu kat MP3 x der tanda2 nak berenti pun. Hosmet bgtau asal masuk waktu jer mesti azan. Dan bila masuk jer waktu Maghrib, hosmet tanya, hah ko dengar azan tak. Maner ader. "Tu yang tok bilal dok azan kat surau flat bawah umah nie". Cis, kne tipu lak aku. Memang la leh dengar azan sbb kat flat kami tu ada surau. Ingatkan betul2 azan dari MP3 player nie.

Nota: Sekarang dah jarang nampak orang ke hulu ke hilir bawak walkman kan...ader lagi ker org guna walkman nie

13 ulasan:

Jun Ahmad berkata...

aslkm kemat ,

salam ramadhan dari jun yea ..

walkman ? lelaki berjalan?
ada lagi dalam simpanan jun .. dah di archive jadi barangan antik, tapi masih boleh dibuat pakai dengar walaupun saloptep dah bertepek berbalut ..

Aku Bukan Bidadari berkata...

hmm waktu beredar..teknologi pun semakin canggih.. dulu giler walkman pehtu giler CDMan pehtu skrang giler MP3 Man.. nnti tak lama lagi mungkin tak perlu alat tu dah lekat kat dlm lubang tu sekecil mancis kut :)

Salina berkata...

go for ipod nano! ish, meleleh air liur aku tengok ipod tuh.

Tanpa Nama berkata...

xde duit nak ber ipod, mp3 jek mampu.. berguna time study bila ngantuk dlm klas, xpun dgr dlm bas nak balik kg, sebelum tido.. best..best

Lan Rambai berkata...

aku baru nak suruh ko belikan satu mp3 tu.. hampeh tuan punya mp3 tu hahaha

Tanpa Nama berkata...

elo kawan dah berkenan tu lama duit byk masih simpan lagi. selamat posa la kwn. epi klang

Tanpa Nama berkata...

kingbinjai punya blog ada iklankan mp3 player. tak tgk?

Azhar Ahmad berkata...

Nguah2 Ter tipoo pakcik! Tipah tertipuuuuuuuu

Walkman? Ape kah itu? Mesin basuh? Almari?

Ohhhh, barang kat muzium tuuu...

Nguah2

Tanpa Nama berkata...

aku?
walkman xde... mp3 pon xde...
mak aku xbg arr... nnt pekak telinga.hehehe.. :D

13may berkata...

walkman aku dah kena kebas ngan member aku....walaupun dah jadi kategori antik...tapi sayang woooo....

Sunan_Jati berkata...

Hhahahahhah! sedekahjerla.... kan bagus tuh! huhuhuhuhu!

zwitterion berkata...

paling suka tgk dan kawan2 menyanyi sambil dengar walkman, biasanya sgt 'merdu'..heheh

Kemat berkata...

jun:
salam.simpan elok2 jun..kang dah jadik barang antik mahal rega dia nanti

aku bukan bidadari:
teknologi membuatkan sesuatu makin kechik yek

salina:
pergghh..itu dah advance sgt tu..x mampu den

wani:
"dgr dalam bas nak balik kg sblum tido"..saya naik bas jer trus tido

lan rambai:
hosmet aku tu memang camtu..slau knekan aku..dan dia pun biasanya terkena gak

amanitium:
tunggu ader org baik hati kasik free jer bendalah nie

azhar ahmad:
sekarang org tak carik walkman nie, muzium jer nak..10 thn akan datang berebut carik balik

epi:
baik aku simpan utk kawen jer

cikin:
kamu anak yg setia menurut kata ibu bapa..baguih2x

13may:
maner yg lebih kamu sayang, mber kamu itu atau walkman

sunan jati:
idea bernas

zwitterion:
kamu maksudkan sura saya ker zwitt..hehe