Rabu, Julai 26, 2006

Tipah Tertipu

Petang Selasa. Tutup PC awal ckit. Pegi town. Gaji dah masuk. Utang kete dah bayar tengah ari td. Duit sewa umah dah kasi kat housemate. Duit org tua, kalu jadi balik KL minggu nie, aku hulur la nanti.

Kul 6 aku dah ader kat dlm Mydin. Eh.. shopping kat Mydin maner ader standard.. x kisah lah.. wat aper nak jaga standard, kamu beli barang yg samer di sini tapi harganya lebih murah dari shopping mall berhawa dingin itu. Mydin juga berhawa dingin. Cuma sedikit sesak susun atur barangnya. Lagipun aku cuma nak cari barang penjagaan diri atau tolietries kate mama aku.
Banyaknya pilihan, kamu bisa rambang mata. Mula2 angkat sabun mandi detol (aku kje kat tgh panas dan penuh berdebu, kne beli sabun yg anti bakteria), pastu amik syampu rejoice (pergghh..pasni rambut aku pasti hitam berkilat, x yah susah2 nak wat rawatan minyak panas), minyak rambut byrlcream (seharian bekerja, rambut aku pasti tegak sentiasa tegak cam iklan), bedak Dashing (iklan Dashing kata bedaknyua utk lelaki bergaya, jadi aku beli la), Ubat gigi colgate (dari kecik aku slalu dipesan mama beli colgate, baginya smua ubat gigi jenama colgate. Ayat tipikal mama bila ubat gigi dirumah abis, "nanti jgn lupa beli colgate yek" walaupun kadangkala yg diguna kat umah sebelum itu jenama Darlie) dan juga pembersih muka Fair& Lovely (kononya leh putih la muka ini). Oh ya..sebelum lupa, aku dapatkan juga pencukur misai Gillete(aku dah x nak simpan misai lagi, buang segala kenangan pasal misai).
Tiba2 mber opis merangkap jiran sms mntak aku belikan sabun serbuk pencuci baju. Mula2 masa lalu area sabun serbuk pencuci, ingat nak angkat Fab kaler kuning tu jer. Entah dari maner mai sorang anak mami promoter kat Mydin tu sruh aku try pakai Kao Attack. Memang kat KL mama pkai Attack, bersih dan wangi tp untuk kegunaan bujang mahal sgt brand nie. Anak mami tu pujuk aku lagi. Katanya ader promosi dapat bekas cucian aka laundry basket. Seperti biasa aku mudah terpengaruh ngan benda2 free nie. Oppss..kali ini aku tidak tergoda ngan anak mami itu yer, aku beli kerana promosinya.
Balik umah mlm td, aku hantar sabun serbuk pencuci Kao Attack itu ke rumah jiran bersama baldi dan isinya. Dengan bangga aku merasmikan penggunaannya sesambil bercerita betapa untungnya aku berbelanja dapat laundry basket free. Tapi tiba2 aku jadi blur tgk laundry basket aku yg kechik tu. Aku tgk balik kat packing sabun tu. Ciss..tipah tertipu la. Aku bukan dapat laundry basket tapi...

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kecik je?
ko punya saiz berapa?

zwitterion berkata...

hahaha..kesian

Tanpa Nama berkata...

hahhahaha...camne bleh xprasan bro. aiseh, ni mesti dah kena tiup dgn anak mami tu.hehehhe...

*gelak sakan aku baca entry nih...!!!

Amanitium Cho berkata...

haha, so ko guna ke tak?

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah....memang lawak betul, camne la anak mami ni boleh promosi kat hang pulak.

tumismenumis berkata...

Jaring coli? Konpius nih.

blackpurple @ jowopinter berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
blackpurple @ jowopinter berkata...

Jangan dibuang....pakai jer la..kalau tak nak bagi neeziee pakai..ha ha..

psss..kau ni kira metrosexual gak ekk.....hehe

Lan Rambai berkata...

Hahahaha... ko ni terpesona ngan anak mami tu sampai telinga jadi tak betul agaknya.. Minah tu ckp jaring coli.. ko dengar basket laundry.. hahaha

Tanpa Nama berkata...

salam...hahaha....cawan ko saiz brape kawan?...ke pakai gelas darlie? kekeke..

Tanpa Nama berkata...

Dari pada membazir, baik pakai. Org bukan nampak pun. Ataupun memang ko dah ada tuttttt? Wakakakakak.

Tanpa Nama berkata...

hadiah world cup tuh..amik ler..

Unknown berkata...

camne ko tak check dulu bila dia promote :)

Kemat berkata...

wah ini entri aku yg punya comments terbanyak..14 komen..
tahniah utk aku..terima kasih utk semua..
lain kali time shopping kne usha betul2.. promosi hadiah nie kengkadang tipu jer, name jer free kan tapi dah masuk dlm rega barang kita beli tu