Isnin, Julai 10, 2006

Bertunang Juga.... Akhirnya



Rahsia yg selama ini terpendam terungkai akhirnya. Pilihan hati diketahui jua seisi keluarga. Segalanya bermula pada petang itu. Petang 08.07.06. Tepat jam 3. Mungkin jika di Kuala Lipis, bersusun kereta mewah mengiringi Mercedes Hitam untuk mengetuk pintu rumah wali perempuan.Tapi kali ini, rumah yang didiami 'bunga' itu dikunjungi dengan kereta2 buatan Malaysia kelahiran Tanjung Malim.

Sememangnya kehadiran rombongan ini dinanti. Bersama 7 dulang tembaga dan ahli2 keluarga. Yang menanti tidak kurang juga. 9 dulang telah disedia. Menunggu saat dan masa. Menyambut yang 7, membalas dengan 9.

Mula bicara tentang perkhabaran di kampung. Jua perkhabaran yang menanti dan dinantikan. Tak lupa khabar tentang perjalanan ke rumah yang menemukan 2 keluarga ini. Segalanya diberitakan baik. Segalanya dikhabarkan selamat.

Sungguh halus bicara Melayu. Hajat dihati disuarakan tanpa sebarang paksaan peneriamaan. Yang mendengar pula berulang kali menyatakan kesanggupan menunaikan hajat yang sekian lama tersimpan. Mudah benar mereka menerima. Mudah benar mereka bersaudara. Mudah benar mereka menyimpan hajat yang sama.

Maka petang itu terikatlah janji. Cincin sudah disarungkan. Pertunangan sudah disahkan. Moga janji dapat ditunaikan. Moga Tuhan beri keberkatan.



Selamat Bertunang Adikku... Nurul Huda Binti Ahmad

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

fuh lega.. adik ropernye.. ingatkan bau nasik minyak abg.. hehehe....

* ader chance lg nih..huhuhuu.. :p

Rie berkata...

huh aku ingatkan ko meminang siti sairah (adik siti nurhaliza)

zwitterion berkata...

ingatkan kamu yg bertunang...

Tanpa Nama berkata...

hehe... ingatkan ko yg bertunang.

Dong_Sanchai berkata...

en kemat...review sgt baik..kenapa tak buat review sebegini semasa bertunang dahulu??

Tanpa Nama berkata...

cess..tertipu aku..ingat ko dah..tak leh nk jadi adik ipar aa mcm nih..ko sudi x aku jd adik ipar neh? ade adik pompuan lg ker?

Kemat berkata...

cikin:
nampaknya kita sama2 tersenyum..tp bf kamu nampak seperti mula bermasam muka..he..he

esis:
knapa ko terpikir aku minang siti sairah..tidak siti nurhaliza.

zwitterion:
nampaknya bukan aku la..aku pun mula2 ingatkan hantaran tu untuk aku..abis dah duit aku wat kluar belanja sediakan barang hantaran..

benggong:
doa2 kan la

dong:
mesti neeziee yg kate aku dah bertunang..belum lagi la..tunggu awak kata ok jer nk hntar rombongan nie..he..he

ise219:
tipah tertipu bang

CIda berkata...

Hehe.. saya tak tertipu encik kemat. sbb saya tau satu cerita.. Lalalalalaa..

Tanpa Nama berkata...

woi kemat!!ada cerita apa yg menarik tu.takkan eeda sorang jer yg tau.kasi tulis kat blog la.

exsmapian

Kemat berkata...

eeda:
err..citer.. err..citer.. err..citer aper nie..no komen.. kita nyanyi je lah lalalalalala...

exsmapian:
err..aku tak pasti citer aper yg eeda tau..tak yah citer lah.. kamu org pasti tak berminat nak tahu..

Tanpa Nama berkata...

adik tuan kemat dh bertunang ye,,tuan kemat bila lagi?;)

Tanpa Nama berkata...

oit oit..jual nama aku lak.manade aku citer ko dah bertunang.sori la bro lama tak komen.skang turun pangkat sibuk ulang alik gi putrajaya jadik despeh.separuh ari jer ade kat opis.apa2 hal pun tahniah la kat ko sbb dah bertunang.satu lagi biter baik.encik benggong dah dapat koje baguih punya dok ada.akan meninggalkan jabatan kita.

Kemat berkata...

anonymous:
tentang perkahwinan saya kamu tunggu saja penguman yg akan di lakukan nnati yek..

neeziee:
kamu pergi putrajaya naik rexton,x-trail,sorento..makin best aper kje gitu..aweks tngk mesti ramai tngkap cintan

jan_sparrow:
kirk salams kat wife kamu Jan.. maner blog kamu..