Sabtu, Julai 22, 2006

Conteng Lagi

Lama benar aku tak menulis sedangkan jari2 ini terketar2 menahan desakan untuk terus menari di atas papan kekunci ini. Bukan sengaja aku tahan godaan itu. Kehilangan seketika ini tiada kaitan dgn pengumuman Ct & Datuk Misai Lebat itu. Sudah takdir Ct, tidak dapat memiliki aku,(hah..hampehnya ayat ni).

Rata2 seminggu ini, kisah CT jadi perbualan hangat. Siapa tak knal CT. Budak sekolah rendah hingga ke yg berpangkat datuk/nenek dapat mengecam mudah wajah ini bila terpampang di kaca tv. Biar albumnya tidak pernah kamu beli, kecuali men'download' dari mp3, popularitinya memadamkan kisah tragis tsunami & keganasan Israel sepanjang minggu ini.

Kecenderungan masyarakat utk terus membicarakan ttg CT bukan sesuatu yg pelik. Kisah Ct trus jadi pilihan di akhbar dan saluran tv, malah mailbox aku turut dilimpahi dgn gambar2 peribadi Datuk K dan keluarganya. Kecanggihan IT terbukti. Entah di mana entah siapa paparazinya.

Mungkin kamu bersetuju, mungkin jua kamu marah, kesal tentang keadaan sekeliling ini. Tapi sukar untuk kamu menafikannya. Di kantin sekolah, cikgu2 bercerita tentang rekaan baju perkahwinan CT, di pejabat2 besar golongan intelektual bergelar eksekutif itu turut berbicara akan kesesuaian perkahwinan dari 2 zaman ini.

Dengan menulis kisah CT aku juga sudah menjadi sebahagian dari mereka. Aku juga terperangkap dalam jaringan dunia hiburan ciptaan ini. Cukuplah. Aku perlu bebaskan diri dari kisah2 sebegini. Selamat Tinggal Ct. Moga kamu berbahgia selamanya.

Nota kaki:
Aku menulis kisah Ct kerana mimpi malam tadi. Aku tak bermimpikan Ct. Aku mimpikan Karam Singh Walia menjadi wartawan untuk lintasan majlis perkahwinan Ct. Seperti biasa Karam berpantun " Seperti kata org2 tua, janaganlah kamu menyanyi di dapur, kelak kan mendapat suami tua."

2 ulasan:

Chika Chika berkata...

har har har!

stlah lama sy tggu bukti kebenaran pepatah lama... skang akhirnya terkti ia benar!

pasni tammo nyanyi kat dapo. nyanyi selain dr dapo je.

Tanpa Nama berkata...

saba jela bro. anggap jela siti tu bkn jodoh. (erk..memang bukan jodoh pon.hehhehe...)