Ahad, Mei 27, 2012

10 Ciri Wanita Idaman Hati.


Melissa tampak anggun. Macam selalu. Hari ini dia ada temu janji lagi. Juga macam selalu. Sejak dia menyertai forum laman mencari jodoh, dia kerap keluar bersama 'kawan yang pasang impian nak jadi teman hidup'.

Melissa memang cantik. Berkerjaya. Tinggi. Berkulit cerah. Bermata redup. Rambut lurus melepasi paras bahu. Bibir merah yang seringkali menguntum senyum. Itu yang ditulis pada keterangan diri di laman mencari jodoh. Melissa tidak tipu. Dia memang cantik. Hampir setiap 'kawan yang pasang impian nak jadi teman hidup' yang keluar dengannya mengungkap perkara yang sama. Tak kurang yang mendambakan cintanya.

Cuma Melissa. Yang masih belum bersetuju. Menyerahkan hati dan jiwa. Dia masih mencari 'si dia' yang sesuai. Cuma dia sendiri tidak tahu bagaiamana lelaki yang dicarinya.

Hari ini. Melissa ke sesi temujanji lagi. Di restoran kopitiam di ibu kota. Pasangan temujanjinya Ameer, seorang duda. Mungkin pengalaman Ameer yang pernah jadi suami membuatkan perkenalan mereka yang singkat menjadi selesa. Ameer begitu bersahaja. Tidak gelojoh seperti 'kawan yang pasang impian nak jadi teman hidup' yang pernah keluar dengan Melissa. Melissa dapat merasakan Ameer adalah 'si dia' yang dia cari. Yang ditunggu bertahun lamanya.

Ameer terus menambat hati Melissa dengan kisah jenakanya. Dalam situasi yang serius pun, Ameer cukup kelakar pada pandangan Melissa. Yang seringkali buat dia tak kering gusi. Melissa ketawa terbahak-bahak biarpun cuba menutup mulut dengan tangan setiap kali ingin tertawa. Kemuncaknya, Melissa terkentut dek senak perut menahan keletah Ameer. 

Suasana hening seketika sebelum Melissa kembali bersuara, "Maaf, saya tak sengaja".

Ameer yang kagum dengan keikhlasan Melissa bersikap tenang seperti biasa "Eh, tak mengapa. Lagipun bau kentut awak wangi dan manis sekali".

..........................

Malamnya. Ketika melayari laman mencari jodoh. Melissa meminda profailnya. Dia menambah satu lagi daya tarikan miliknya yang baru disedarinya.  Melissa gembira. Dia dah jumpa ciri kesepuluh yang menjadi pelengkap kepada 10 perkara menarik tentang dirinya.

10. KENTUT WANGI DAN MANIS. SEDIA UNTUK DIKONGSI.



2 ulasan:

Amy Z! berkata...

Haha. Alahai. Kasihan...

Kemat berkata...

haha