Selasa, Januari 31, 2012

Hari Ke Tiga Puluh: Amalan Sebelum Masuk Tidur

"Sebelum masuk tidur, bawa Husna kencing dulu. Nanti kencing atas tilam, susah pula nak kena cuci" pesan Awek Che'gu.

Dah larut malam, Husna mengamuk bila diajak ke bilik air. Mengantuk sangat barangkali. Aku tak paksa sangat. Sebab mata sendiri pun dah tak larat nak buka.

Awek Che'gu berleter lagi. Tapi kami dah hanyut dibuai mimpi.

Awal pagi. Aku bangun. Alih bantal, gulung cadar dan tandakan kawasan yang basah.

"Hah, Husna kencing lagi la tu. Kan dah pesan malam tadi" kata Awek Che'gu.

"Bukan Husnalah" balas aku pendek.

6 ulasan:

shasha berkata...

Aik??? Mimpi??? Hehehe...

RieNa berkata...

bapak dia!!!! kah kah kah kah kah!!

cik fatihah berkata...

HAHAHA..KELAKAR!

nizamsani berkata...

penyakit tua ni.

Kemat berkata...

shasha:
:)

riena:
mana tau

cik fatihah:
hik hik

nizamsani:
dah jauh dari angka 30

tasuke berkata...

tu kencing ke apa tu..ada mau mcm pelepah tamar x tu..x pun bau gandum basah...hahahaha