Khamis, Januari 13, 2011

Camca dan Garfu II

Lelaki dan dapur bukanlah hubungan yang kacip sebenarnya. Istilah 'orang dapur' pastinya merujuk kepada kaum hawa.

Dan bila lelaki ini ingin menjadi 'orang dapur', macam-macam perumpamaan pula yang timbul. Merujuk kepada keadaan dapur tersebut. Entahkan seperti di langgar geruda atau pun tongkang yang pecah. 

Memasak memang menyeronokkan. Sebab itu ia boleh menjadi terapi bagi menghilangkan keresahan hati. Tapi, bab nak mengemas dan menyusun atur semula yang menyebabkan lelaki gagal menjadi tukang masak yang baik.

Benarlah kata kawan "Lain kali basuh selepas guna, bukan sebelum guna". Hilang selera nak masak tengok kuali dengan sisa masakan terdahulu yang dah bertukar rupa, warna dan bau.

"Err, kita makan kat kedai lah hari nie"

2 ulasan:

nizamsani berkata...

bukan pam selepas guna ke?

Kemat berkata...

oo.. itu tagline tu