Isnin, Mei 31, 2010

Jinak Jinak Merpati

Aku dah lama tak masuk pejabat. Awek suka kucing pagi-pagi dah masuk tegur aku di bilik setelah tengok lampu bilik yang terpasang.

"Ngko sibuk buat apa sekarang nie Mat"

Awek suka kucing tak maksudkan akan kehilangan aku di pejabat. Dia sedia arif tugasan aku yang memerlukan aku keluar daerah. Dia lebih berminat untuk mengambil tahu hal ehwal aku di luar waktu pejabat. Pernah terfikir. Mungkin dia penyiasat persendirian.

"Berjinak-jinak menulis cerpen" Awek suka kucing tahu akan kehadiran aku ke bengkel cerpen sebelum ini.

"Wah. Baguslah. Sebelum nie ngko pasti sangat liar kan" balasnya dalam gelak yang terakhir meninggalkan bilik.

"Cheh"

4 ulasan:

shasha berkata...

ahaks...bro liar ke?nampak cam jinak je..

zonaku berkata...

hehehhee.....
sedap jer ayat kannnn.. sopan!

Unknown berkata...

kemat, saya main muzik Dewangga sakti... bagus banget yeah.... :D

Kemat berkata...

shasha:
jinak merpati, dikejar lari.. hahha

zonaku:
heheh

acik:
angkat la cd dia..tak rugi