Rabu, Ogos 26, 2009

Menunggu Waktu

"Arr..hari nie maghrib kul bapa ek" tanya sorang member

"Kul 7.23" pantas jer aku jawab.

Sehari dua nie, kalau ditanya masuk waktu Maghrib, memang aku lancar habis. Yelah, asyik-asyik dok belek takwim jer kejenya.

Dulu, kalau orang tanya waktu masuk maghrib, aku tengok langit kalau dah gelap tak pun jam dah kul 7.45 konpem dah maghrib....

Nota:
Ya. Mahgrib kul 7.23 adalah untuk kawasan Kuala Lumpur pada hari Rabu 5 Ramadhan 1430H.
Oh ya. Bukan sekadar segera berbuka, solat maghrib pun kene segera tunaikan. Jgn sampai berita jam lapan dan setengah jalan baru terhegeh-hegeh nak amik air sembahyang.

7 ulasan:

shasha berkata...

perut dah berat..tuh yg 8.30 baru hegeh2 nak amik wudhu tuh...

puterikurekure berkata...

adoi..terasa sehhh...
slalunya berita dah start 10 minit baru hegeh2 nak solat.
huhuhu~

Amy Z! berkata...

Kat skudai, 7:13 dah maghrib.. :-)

sImPLe liFe berkata...

dugaan tul....jam 8 lebih baru kelam kabut...

Kek Keju berkata...

err..biasanya camtu la. lepas berbuka beristirehat dulu br solat. :D

zizie ali berkata...

bulan ni, kalau tanya: "Sekarang bulan hijrah bulan apa?" konpem boleh jawab. tak akan tersasul jawab zulkaedah, atau zulhijjah.

kemat berkata...

shasha:
hehe...tu la isi full tank lagi...

puterikure2:
:)

amyz:
wah, aku nak gi buka kat JB lah

simple life:
heheh

kek keju:
:)

zizie ali:
bulan nie semua tau