Rabu, Mei 23, 2007

peTUA

Terima kasih. Pada semua. Kamu2. Yang mengucapkan tahniah. Untuk hari2 akan datang. Hari aku tamatkan zaman bujang.
Terima kasih jua. Pada semua. Kamu2. Yg sempat memberikan pelbagai peTUA, panduan, selok belok ilmu rumah tangga. Ilmu kamu aku kira cukup berguna. peTUA, yang kamu petik dari kata2 orang2 tua, pengalaman orang dahulu kala, cerita orang2 lama.
Macam2 peTUA yang ada. Ada yang mudah, ada yang payah. Banyak betul peTUA yang aku terima.
Tapi kebanyakan yang sudi berkongsi peTUA itu adalah anak2 muda. Mereka lebih arif nampaknya.

19 ulasan:

khairyn berkata...

Wah! Selamat Berduet Enchet Kemat!!

Tanggungjawab semakin berat nampaknya. Saya doakan semoga Enchet Kemat bergembira dan semoga tenang membimbing rakan duet dan bakal trio dan quartet yang akan datang.

semoga dirahmati Enchet!

Noushy Syah berkata...

wooo nak tawen dah yea? Tak jemput pun..jemput suruh tgk LIverpool aje hikss..

Anyhow, all the best to you may Allah bless you alwayz...

p/s nti bole arr check tgk camne En kemat berjalan muahhahaha...post morterm tuh!

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

orang muda sekarang bukan calang-calang...


agaknya terlebih makan garam.. hehe :D

Kurma2Biji berkata...

biasalaaaaa...
orang muda sekarang lebih suka mencuba....hak hak hak

Tanpa Nama berkata...

hahaha... kamu tak mahu peTUA dari aku? :D

banggugar berkata...

salam,

peMUDA sudah banyak peTUA2nya sekarang ya encik kemat..

(",)

Tanpa Nama berkata...

Selamat Pengantin Baru Kemat! ;)

kingbinjai berkata...

mereka ada pengalaman mungkin

Aku Bukan Bidadari berkata...

kemat..

hihihihi, orang muda banyak membaca dan membuat pelbgai eksperimen. mungkin kamu pun boleh berseksperimen kelak..

yang paling penting NIAT. ya!

ps: aku mahu baca entri pertama kamu sebagai suami..

Intan and The Boys berkata...

yea..yea..kemat nak kawen!!

aku memang macam ni kemat, orang lain kawen, aku yang terlebih seronok..teheeee...

blackpurple @ jowopinter berkata...

Sekamat! Selamat! selamat!

Bila kau dah cuba keberkesanan petua itu nanti kau pass kat aku pulak ekk.. :D

Tanpa Nama berkata...

:)

Semoga berjaya & berbahagia!:)

Petiais berkata...

ilmu tanpa sempadan

slamat kawin

Pa'chik berkata...

selamat pencen bujang dude...

ko jangan jadik libepu weh.. malu la... hahah...

Tanpa Nama berkata...

org muda pon byk gak pengalaman. Hehehe. ;)

izinni berkata...

hmmm orang muda lebih banyak ilmu mungkin sebab orang yang kawin banyak mengadu kat orang muda mintak nasihat kot! hahahahhaa ... patutlah ramai gak orang muda tak kawin2 .. ekekeke

Selamat bernikah :)

Tanpa Nama berkata...

Petua yg aku bg juga yg boleh diguna pakai.... Eh hadiah takda tau!!!! -dayat-

Kemat berkata...

khairyn:
terima kasih.

noushy syah:
eh..saya menjemput semuanya

sikenit:
bukan setakat garam, ajinomoto pun taruk sekali

kurma2biji:
tak rugi mencuba kan

tokmudin:
dialu2kan

bang gugar:
mereka cepat belajar

cikin:
terima kasih

aku bukan bidadari:
tengah terpikir, aper nak di tulis ketika bergelar suami nanti..hehe

kingbinjai:
yg muda juga ada pengalaman

blackpurple:
no hal punye

skidg8:
tq

petiais:
betul, ilmu tak kenal usia

pa'chik:
aku mesti menang nanti

ise:
sapa sangka kelapa muda dah ada santan kan

kurekuredlm perahu:
teruskan bergembira

izinni:
minta tunjuk ajar

dayat:
aku tak kira..aku nak jugak...