Khamis, Mei 10, 2007

Jaga

"Ngko kene makan banyak ckit. Kalau kurus cenggini, maner ader awek nak sangkut" tak putus2 Dayah ingatkan aku. Huh susah tul. Rasanya aku makan kira banyak la jugak. Maner pernah aku miss tolak jemputan makan. Tambah2 yang free.

"Kne makan banyak gak ker nak kasi badan berisi. Pompuan tak suka ker laki yg slim. Abis tu lelaki suka ngan pompuan slim". Aku cuba minta kepastian dari Dayah.

"Masalahnya ngko nie nampak cam budak kecik jer. Dah la misai ngan janggut takder. Tak macho langsung. Perempuan impikan suami yang boleh jadi penjaga mereka. Buat orang disekeliling rasa gerun dengan kehadiran suami. Supaya org lain tak berani kacau si isteri" Dayah kasi lecture kat aku. Aku semenagnya tak segan nak bertanya pendapat tentang perempuan ngan Dayah. Dia jadi perunding imej aku.

"Ok. Lagi satu bulan kita jumpa lagi" ujar aku sambil membayar harga makanan.

Dan sebulan lepas itu.

" Ishhh.. ini bukan wajah penjaga. Nie dah macam pak cik jaga jer" ujar Dayar melihat akan misai dan janggut aku yg sebulan tak bercukur tu.

"Hehe. Salah amal ilmu ker. Aiseh, ko tak cakap ngan jelas itu ari. Penat bela janggut dan misai ni."

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

o0o0o.. dapat ilmu dari cik dayah rupernyer. patut la skang kemat nampak mcm encik penjaga. hehehe...


*erk..bunyik macam penah jmp kemat je. ekekek.. :D

Cinta berkata...

hu.. :p

Intan and The Boys berkata...

akak suka abang yang ada misai ngan janggut sejemput..i like!

Aku Bukan Bidadari berkata...

tak suka janggut + misai..geli sebab tajam2.. suka kumis jer..nampak romantis..


kemat..
apa2 pun kena jaga hati..kalo muka hensem pun tapi hati busuk..tak cahaya muka tu..yang penting HATI..

JamOren berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
JamOren berkata...

Salam..
tul ckp ABB tu, hati lg penting. kalo arap janggut ngan misai je lebat, tp hati tu itam, apa pun tak jadi...

izinni berkata...

ko pegi gym je la kemat oiii ...

Azhar Ahmad berkata...

Hhahahahah... ko kena jadi comel macam aku!

Tanpa Nama berkata...

..minumlah susu weight gain :)

teringat kwn opis lama, ari-ari minum susu tu sebelum bertunang ngan awek dia..tapi bdn tak naik2 jgk!

Tanpa Nama berkata...

Ko lamar jer Dayah tu Kemat, sah sah pasni dia leh bina imej yg macam dia nak.

haha

Izariza berkata...

Salam penuh harmoni kemat,

Haha .. gelihati saya baca kisah kemat ni. Apapun, setiap orang ada citarasa yang berbeza. Yang cantik pada A, tidak semestinya disukai B dan begitulah sebaliknya..

Tumpang lalu :)

Unknown berkata...

herm... jaga kat sekolah cik kema dulu tak der misai ngan janggut. sekian trima kasih :P

LadyTiz berkata...

misai + janggut = lambang lelaki sejati (huh, terus tarik seluar ke paras pusat, muka dongak, jalan kangkang cam AR Tompel)

Kemat berkata...

cikin:

penah jumap..alamak..kantoi..

cinta:
: )

kurekuredlmlrt:
err..cam saya ek..hahha

tiara:
hati saya selamat, kat dalam organ baan, tak tercemar..hehe

jamoren:
hati betulnya kaler aper ek, putihk er..maner ade

izinni:
aku membajak kat sawah jer

azhar:
ko memang comel..jeles aku

tanpanama:
weight gain..tak best la susu tu

mazudi:
tak leh. dia bini orang

izariza:
salam perkenalan..terima kasih kerna bertandang

cik kema:
kaat tempat saya jaganya pakai tudung..ayu lagi

tyrexia:
: )

Tanpa Nama berkata...

KAU NI MEMANG BTOL2 TUKANg KARUT, TUKANG MENGARUT!!!!

-DAYAT-

Tanpa Nama berkata...

hihi..

tatau a nak kata:)