Rabu, Disember 21, 2011

Ptuuiihhhhh

Ptuuiiiihhhh......
Bersembur air liur Deraman ke tanah. Ada juga sisa air liurnya yang tidak mengikut hukum graviti sebaliknya terarah kepada pengikut Deraman yang berada di kiri dan kanannya. Tiada yang berani mengelap kesian tempias itu. Lagipun rakaman video sedang dilakukan. Kena tunjuk hormat pada ketua. Air liur itu mungkin keramat. 

Ptuuiiiihhhh...... 
Entah kali ke berapa. Deraman meludah lagi. Mungkin dia tahu dia bukan berada di tanah Temasik, Kota Singapura. Kalau tidak dah tentu kena saman. Di sini, bumi demokrasi, dia bebas berbuat apa sahaja. Meludah di sana sini. Cuma dia tak berani meludah ke langit. Takut jatuh kembali ke bumi menimpa diri.

Ptuuiiiihhhh...... 
Deraman bukan calang-calang orang. Dia panglima. Macam Tuah. Macam Jebat. Tapi lebih hebat. Tuah dan Jebat guna kudrat. Hunus keris buka silat. Deraman cuma perlu meludah. Musuh dah cukup takut dan gentar.

Ptuuiiiihhhh......
Ptuuiiiihhhh...... 
Ptuuiiiihhhh...... 
Ptuuiiiihhhh...... 

Deraman terus meludah. Ada yang bertepuk tangan. Ada yang melaungkan takbir kemenangan. Ludah. Senjata baru panglima Melayu. Melayu baru. Yang kian layu. Dek ketaksuban dan  tingkah laku sendiri.

Ptuuiiiihhhh...... 





3 ulasan:

kingbinjai berkata...

ptuih!

tasuke berkata...

pui hahah

Kemat berkata...

King Binjai dan Tasuke:
Ptuihhh.. haahah