Rabu, Julai 27, 2011

Pemanduan Berhemah

Bandar Baru Bangi kawasan perumahan. Tak menghairankan orang bawa kereta perlahan. Tapi kali ini aku merasakan sangat perlahan. Atau mungkin aku sudah lambat nak ke tempat kerja menyebabkan aku merasakan pergerakan kereta di hadapan perlahan. Sangat.

Lorong sebelah kanan aku tengok kosong jer. Kereta kat hadapan tak ada tanda nak ke kanan. Masing-masing setia kat sebelah kiri. Kecuali aku yang kurang kesabaran pagi itu. 

Bagi isyarat, masuk kanan terus pecut laju kehadapan. Sambil terintai-intai apa kehal pemandu sebelah kiri bawa macam kura-kura nih. Dengan mudah, mata aku dapat menangkap puncanya. Ada awek seksi membonceng motosikal berkuasa tinggi dengan aksi yang bila pandang rasa rugi mata berkelip. Dan 2-3 kereta di sebelah kiri dipandu lelaki.

Cheh. Dasar jantan. Miang. Gatal. Ini puncanya jalan boleh sesak.  Marah betul aku dengan situasi sebegini. Dengan geram, aku bagi signal, masuk balik lorong kiri.

5 ulasan:

MushroomCute@Mariea berkata...

wakakakak...boleh plak gitu ekk

shasha berkata...

Aik?? Abg kemat pun join gak ke??

Cik DIA berkata...

paku dulang paku serpih :P
sambung sambung sambung :P
jangan marah aaar :P

nizamsani berkata...

gebu tak?

Kemat berkata...

mushroomcute:
hehhe

shasha:
tak join tak jantan plak ..hehehe

cik dia:
heheh

gebu:
nyum..nyum