Ahad, Disember 19, 2010

Camca dan Garfu

Awek che'gu dengan dapur semenjak dua ni tak berapa 'ngam'. Nampaknya, aku kena jadi 'orang dapur' untuk sementara waktu. Bukan susah sangat. Aku beli buku masak. Tengok resipi ikut internet. Tanya mak. Dan tonton rancangan masakan di hujung minggu. Dan mula berkenalan dengan cengkih, pelaga, halba dan bunga lawang.

"Wah boleh tahan ngko yer Mat. Dah macam Chef Wan dah" ulas awek suka kucing mendengar aku menerangkan kegunaan bahan rempah dalam masakan.

"Err.. resepi apa yang ngko dah masak semenjak dua nie" tanya awek suka kucing penuh minat.

"Err. Belum lagi sebenarnya. Aku baru baca jer. Belum praktik lagi. Aku beli juadah kat restoran jer sekarang ni. Tak sempat" balas aku perlahan.

"Cheh". Awek suka kucing buat muka geram.
 

6 ulasan:

shasha berkata...

yg penting berkenalan dulu kan??hehehehe

zonaku berkata...

usaha tangga kejayaan....

Amy Z! berkata...

oho. sama la awek che'gu dgn aku ni.

tapi tak tau la sampai brp bulan tu.

aku 9 bulan beb. 9 bulan..

cik biskut berkata...

Nanti dah pakar, bolehlah jamu saya ekkk. :p

fndrocka berkata...

Okehlah tu dah baca.aku tgk gmbar aje

Kemat berkata...

shasha:
aha.. penting tu

zonaku:
tengah berusaha la nie

amyz:
9 bulan..lama tu.

cik biskut:
jamu biskut boleh ..hehe

fndrocka:
haha