Khamis, Oktober 01, 2009

Hari Pertama Kerja

Pada hari pertama bekerja, setelah sekian lama bercuti

1. Aku masih ingat jalan nak ke pejabat. Ingatan aku masih kuat. err... mungkin tak sekuat manalah. Sebab aku cuma berjaya pada cubaan ketiga nak buka pc. Guna password yang buat orang susah nak teka kadang-kadang menyusahkan diri sendiri juga bila terlupa.

2. Pokok flip flap aku 'mati'. Dah tak bergoyang-goyang lagi. Setengah hari aku jemur kat tepi tingkap biar dapat cahaya matahari. Masih diam menyepi. Aku lupa mintak akak clener tolong siramkan pokok tu masa aku bercuti lama. Agaknya sebab tak cukup airlah dia tak bergoyang lagi.

3. Email box aku penuh dengan artikel/video yang dihantar oleh rakan-rakan. Rasanya ramai lagi yang belum ada mood nak bekerja. Sibuk layan internet dah forward emel kat rakan-rakan. Macam sehari sebelum cuti raya, mailbox penuh dengan ucapan hari raya.

4. Petang, tika tengah lalai depan pc, aku rasa tak sedap hati. Aku ambil masa 15 saat untuk sahkan bangunan pejabat aku bergoyang, 10 saat untuk pastikan dengan rakan pejabat lain kami merasai gegaran yang sama, 20 saat untuk kemas beg dan turun ke bawah.

5. Malam (dah sampai rumah) baru aku tahu, ada gempa bumi kat Sumatera Selatan. Aku teringat, dalam buku teks Geografi Tingkatan 1 dulu, ada kenyataan Malaysia terletak di luar lingkaran gunung berapi. "Takkan ada gempa bumi" kata cikgu Geografi. Aku rasa sekarang, silibus dah ditukar.

6. Aku tak pasti. Pokok flip flap aku turut bergoyang atau tidak masa gegaran.

6 ulasan:

Hannah Yunos berkata...

haha.tu la.silibus da patut tukar.da lama sgt.

**buku teks sejarah juga patut di update isi kandungannya:)

shasha berkata...

huhuhu...kitaorang kat sini tak rasa pun walaupun dok 16th floor

Cik Keju berkata...

flip flap tu tak goyang sebab tak letak baja kot.ekekeke..

anis berkata...

Yela en.kemat... dulu cikgu sy pun ckp mcm 2...tp x pasti skrg dh ubah sillibus blum.. nk cek la esk..

ilazz berkata...

Keja? tidakkkkkk!! hehe.. dok umah laaaagi best..

. berkata...

apa barang keje.
aku kat kedah ni bang.
1-4hb.