Jumaat, Oktober 05, 2007

Terawih

“Mat, hang budak sekolah agama kan” tanya En Bos.

Aku cuma anggukkan kepala. Terasa macam ada sesuatu jer di sebalik pertanyaan itu.

"Nanti hang jadi bilal solat terawih kat opis boleh”

"Err...err..err..”. Dalam banyak2 budak kat opis, aku yang jenis kepala ngarut2 nie disuruhnya. Aku mula dok terpikir alasan2 yang boleh melepaskan aku dari tanggungjawab berat tu. Selalu jadi tukang sahut kat belakang jer. Alih2 nak kena jadi 'tekong' pulak. Aku kalau bab2 nak kene 'enterframe' lebih2 nie susah sikit. Tahap kegelabahan dan kekalutan aku akan meningkat. Kira kalau macam artis, teknik penguasaan pentas dan beraksi di khalayak ramai aku memang 'failed' laa...

Ketika aku terkumat-kamit nak berdolak dalih, cepat jer En Bos potong, "Ishh.. hang anak ustaz takkan tak leh kot”

Mana leh samakan ayah ngan anak. Kalau bapanya borek belum tentu anaknya rintik.

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ha...

apa lagi..bos sudah suruh...
Jalan terus la...!

Intan and The Boys berkata...

kemat, nak tanya,

apa tu borek? apa tu rintik?

ha..jawab...jangan tak jawab!

hehehehehe...

Aku Bukan Bidadari berkata...

hihihi....mesti cute!

Tanpa Nama berkata...

kehkehkeh...apalagi tunjukkan la bakat anda yang terpendam, bila lagi nak asah, dah jadi suamikan, nanti dah ada anak, dah pro, betul tak?

ada satu imam terawih kat sini suara dia mcm Awie, kemat mcm siapa pula?

Lan Rambai berkata...

alah.. ko cakap je... tak yah selawat pun boleh....

tatau lah kalau dia ingat terawih wajib guna bilal baca selawat tu...

Azhar Ahmad berkata...

Kompom dan memang patut pun solat.... Eishhh bila lagi nak pikat hati bos kannn?

Ceera berkata...

ala, buleh punye... yakin boleh!!!

Unknown berkata...

hah.. ikut cakap boss.. kang kena potong gaji.. haha...

Brader Black berkata...

yeeehaaa..
gile ah tok imam kemat..

Amyz! berkata...

Eh.. bila lagi nak tunjuk bakat terpendam tu..

TedungS berkata...

heheh. hari tu aku pun terkena gak. berpeluh telo, tp bila karaoke tk plak! ish ish

khairyn berkata...

kemat,
hujung tahun dapat bonus lebih sebab itu hari jadi bilal.

en bos

huhuhuhu

zwitterion berkata...

hehe..jadi ke tak ni bilal?

sinaganaga berkata...

Ha ha.

Tanpa Nama berkata...

kemat mesti bley punyer...!!!!

Kemat berkata...

chentahati:
saya yang menurut perintah aje la...

kure:
nanti saya check kamus dulu

tiara:
hins..hins..hins

wann:
aku..sebenarnya suara Awie cam suara aku

lan:
kat masjid rumah aku pun xder selawat..

azhar:
harap2 dapat duit raya dari bos

ceera;
kene cuba

orochi:
alahai

brandal lokajaya:
belum sampai tahap jadi tok imam lagi, dok kat tepi jer

amyz:
bakat, memang takder pun

tedungS:
eh..same lak..heheh

khairyn:
harap2..

zwitt:
jadik..

naga:
hahah

skidg8:
berdebar2 tul rasanya hari itu

Tanpa Nama berkata...

cakap je kat boss.. "skrip ade tak boss?" hehehe.. :D