Khamis, Ogos 23, 2007

Orang Utan

Orang satu: Jom gi Sepilok

Orang dua : Sepilok... Ada apa

Orang satu: Tengok orang utan laa..

Orang dua : Apa susah2.Tengok kat cermin je laa

Orang satu: Cermin???" (Blur seketika)

Orang satu: Cheh... hampeh tul..

Nota: Aku pernah pergi tengok orang utan kat Sarawak. Dah lupa nama tempatnya. Betul cakap mak. Aku kena makan kismis banyak2. Tapi aku tak lupa betapa frustnya bila sampai kat tempat orang utan tu, langsung tak der orang utan. Feeding time pun tak nampak orang utan tu. Patutnya diorang kene bagitau visitors waktu yg sesuai utk melawat. Aku lebih kesiankan tengok pelancong luar yang turut tertipu. Jauh tu nak kene travel. Alih2 dapat tengok gambar jer.

20 ulasan:

kingbinjai berkata...

ngape tak suruh je mamat tour guide tu je yang jadi org utan?

Tanpa Nama berkata...

aku pon tak penah tgk org utan.. tgk mascot komanwel 1998 je la... :p

Azhar Ahmad berkata...

Hahhahah, kesian... malaysi truly asia lah sangat... Kalo kat Jepun, incase takde menatang datang tempat tu.. derang akan close, n inform the visitor early...

Tanpa Nama berkata...

suruh diorang letak cermin besar dalam kandang org utan tu in case takde org utan..

suruh sume tengok cermin, ehehe..

aku berkata...

cess..

khairyn berkata...

hoho tengok orang utan kat zoo negara.

Unknown berkata...

tgk kat cermin nampak sejibik ke? ekeke

Ceera berkata...

apa kena mengena kismis dengan orang utan, adakah saya juga blur???

Tanpa Nama berkata...

haha...

*everybody... look into the mirror, pleasee...!!*

rupiah berkata...

Pernah sekali kesana tengok orang utan. Setelah tunggu lama, setelah berpelaung-pelaung dia orang jerit, orang utan pun mai. Aku sama naik dgn mat salleh ambik gambar orang utan cuma bezanya depa pakai videocam, digital camera yg canggih manggih, ...aku pakai camera pakai buang. Lepas satu shoot kena 'kreeak...' pulas tukar filem. Bunyi pulas tu kuat plak, so kena adjust bagi jauh ckit dari depa. takut depa dengar, nanti depa ingat bunyi apa lak.

hayad berkata...

kenapa kena mkan kismis banyak2 lak?

so'od berkata...

sekrg orang utan dah lebih malu dari org tak utan.. sbb tu sembunyik.. heheh..

Iman Mawaddah berkata...

Ada pengalaman nampak orang utan masa mengadap cermin ke? hehe

akirasuri berkata...

huhu..
orang utan tu pemalu :p

Aku Bukan Bidadari berkata...

hihi ... nengok gmbar jer ek? siann

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni berkata...

hehehhehe

abg kemat....apa kbr..
hr tu ct pi zoo taiping.., siap peluk2 ngn org utan...hehhee

member sume kata geli, tp ok jer...best jer..kdg2 dorg lg bersih dr kita manusia..hehhehe

take care abg kemat..tatta

Intan and The Boys berkata...

cian mamat 1 tu..

aku penah tgk orang utan.. kat zoo tepeng. takyah pi jauh2 nak nengok diorng..kehehkeh

Mak Su berkata...

tsk tsk tsk, baik tgk cermin

BayuKK berkata...

tapi dekat sepilok sandakan memang ada...dan boleh nampak ngan jelas akan senyum yang di lemparkan oleh orang utan itu...

Kemat berkata...

king:
idea yg baik

cikin:
lama dah tu

azhar ahmad:
kene sambun g dasar pandang ke Timur laaa

angkasawan:
baru sehari letak mesti dah pecah cermin kena baling ngan batu

aku:
cess

khairyn:
lama tak ke sana

lindosh:
cuba laa

ceera:
mungkin kamu nak kene makan kismik gak..hehe

tyrexia:
hahhaa

makcik nanne:
jgn buang kamera tu, sambutan kemerdekaan ke 100 leh tunjuk kat anak cucu

hayad:
cuba cikgu suruh anal murid praktis makan kismis

so'od:
orang utan yg pemalui eh..

imanmawaddah:
belum lagi..hahah

akirasuri:
mcam kamu, maksud aku sikap pemalunya

tiara:
nasib badan

pawana:
lom penah smpi ke zoo taiping

kurekuredlm perahu:
tunjukkan saya nanti

maksu:
hahah

bayukk:
kamu diam kat sandakan ker..leh jumpa nanti...