Selasa, Oktober 25, 2005

20 Ramadhan 1426 thn Hijrah @ 24 Oct 2005 thn masihi...hari ini..di sini... b'mulanya satu perjalanan penuh pengharapan di bulan yg penuh keberkatan...aku mula menulis.. m'coret.. m'cipta... m'ukir kata2 utk diabadi'n dlm satu laman yg tidak bersempadan...sejauh maner perjalanan ini mampu diterus'n.. sekuat maner keiltizamannya dikekal'n.. seindah maner karyanya diilham'n... secekal maner tekadnya dibulat'n... tiada kepastian pd setiap p'soaln... nmun andai ader sokongan dan dorongan.. kelahiran ini pasti ku perjelas'n dgn segala catatan yg t'surat mahupun t'sirat..

Agak lama ku pendam hasrat ingin memiliki laman baru...(suatu mase dlu liepan ini pernah ber"nyawa" di weblog lain...tp kaku tidak bermaya).. ku redah blog2 kengkawan... sbg ilham p'buka jln..nyata ilham kalian cukup m'bangga'n... tak mampu ku susuri segala gerak tarinya..hasratnya keramat 1 Januari 2006 dijadikan titik p'mulaan kelahiran baru ini.. nmun knapa tidak Ramadhan bln kemuliaan dijadi'n permulaan ke arah segala kebaikan yg mgkn ada disebalik setiap coretan yg bakal dipapar'n...

Ku cuba blajar dr bayi yg mula b'jln...skalipun t'jatuh tak pernah sesekali takut utk cuba b'diri & b'jln kembali...biar b'tatih...selangkah demi selangkah...kelak kau pasti boleh b'lari bila kau sudah punya keyakinan diri...b'diri tanpa "tongkat"

Biar tidak sehebat maner...asal'n aku selesa...akan ku tulis apa saje yg aku rase..yg aku dgr..yg aku lihat..biarlah tidak b'konsep tp b'matlamat..kisah sedih.. gembira.. suka.. duka.. jijik.. ganas.. semua itu lumrah kehidupan p'jalanan insan...

Dan kawan2 ayik bertanya mengapa dan kenapa aku menulis..mgkn krn aku lebih ikhlas sewaktu menulis dr menyampai'n dlm kata2 secara b'semuka...bukan hipokrit cuma aku mmg x pandai nk b'cerita ketika yg lain memasang telinga...kata2 hati ini lbih senang dikeluar'n melalui jari bukannya mulut...Aku pernah bersemuka dgn satu kumpulan novelis melayu di MPH... aku cerita'n ttg keinginan utk menulis tp aku segan krn gaya penulisan aku x menarik dan bhn penulisan juga kosong.. kata mereka tulislah apa yg kita ingin'n dgn gaya yg kita selesa krn ianya dari hati kita.. mgkn rmai x menggemari tulisan itu tp pasti ada yg sudi m'baca jika tulisan itu ikhlas dan jujur... meminjam kata2 Hamka.." segala yg dr hati pasti masuk ke hati" hmm.. baiklah.. dari itu aku akan kembali menulis dlm blog liepan yg pernah aku ilham'n... Harapanku.. janganlah ia "Hidup Segan Mati Tak Mahu"

Tiada ulasan: