Ahad, Mei 07, 2006

Hai Obat 2x.. Mari Beli Obat (ikut lagu P.Ramlee)


Makan ubat.. ohh tidak.. itu perkara terakhir yg aku lakukan bila demam aku dah melarat @ makin teruk... aku memang tak biase makan ubat.. pahit tuu.. sebab itulah acapkali demam, kat seminggu baru aku betul2 kembali sihat.. syukur aku dikurniakan kesihatan yang baik oleh-Nya dan jarang sekali aku demam..
Semenjak kechik lagi aku takut makan ubat.. dah besar panjang pun aku masih tidak menyukai ubat.. masa kechik mama akan masukkan ubat dalam nestum untuk aku telan.. kadang2 aku ke klinik hanya sekadar untuk mendapatkan MC...dan ubat itu cuma sekadar petunjuk.. banyak ubat yg diberikan maknanya demam aku agak teruk..
Dan biler demam biasanya aku akan jadi pendiam.. sgt pendiam.. masa kat U mber aku slalu perli.. kuliah kami akan sedikit aman tanpa perbuatan giler dan perilaku hampeh aku..kata mereka 'hantu itu' sedang berhibernasi (Nang, hang memang cukup suka biler aku demam kan)
Sebab tidak sukakan ubat aku jarang amik tahu akan sejarah dan perkembangannya..(wah ubat pun cam artis.. kne ikut rentak perubahannya jugak).. aku ingat lagi peristiwa itu.. yang aku lupa cuma tahunnya.. tapi aku kira aku masih di peringkat menengah rendah.. mungkin di tingkatan dua agaknya. Ari itu aku demam.. demam yg agak teruk.. smpi berhari2 aku tak pegi kelas (baca ponteng).. ader la kengkawan yg bersimpati hulurkan aku ubat ini.. ketika itu nama ubat itu agak baru.. Panadol Menstrual.. kata kengkawan yang baik, ini produk baru.. terbukti berkesan..kawan2 aku berjaya membuatkan aku percaya ejaan men pada menstrual itu menunjukkan ubat itu khasnya untuk lelaki.. aku percaya kerana cikgu BI aku yang cun tu pernah berkata "men" stands for lelaki.
Itulah kali pertama dan terakhir aku ambil tablet Menstrual itu.. cuma 2 biji seperti yang disyorkan. Cuma yang aku tahu selepas itu, panadol itu disyorkan untuk perempuan. Hanya perempuan. Ciss.. hampeh punya kengkawan.. nasib baik tak berlaku sesuatu yang memudaratkan.. yea aku yakin kerana sehingga kini aku masih anak jantan lagi. Cuma setiap kali aku cuba wat lawak, perkara2 giler aka bengong, mereka akan bertanya "Woi Mat, ngko datang bulan ker?"
Nota : Semalam aku ader wat satu kerja giler dalam hidup aku, tapi aku bukannya datang bulan. Aku jumpa bulan. Aku bicara dengan bulan. Bicara Sang Pungguk. Pungguk yang rindukan bulan.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wakakaka, sy pun x pernah mkn panadol tuh.. maybe patut tuko nama dia jadik panadol womenstrual.. haha

Tanpa Nama berkata...

alo kawan,sori pasal perbualan kite tergtg.biase le h/set lame tapi cite tu jgn letak dulu biar jadi kenangan indah utk kau.penglipur lara era moden mudah bermain kata kat komputer aje.mungkin itu anjakan baru era moden. apa hal pun moga bergembira dan cepat utk berbulan madu.

epi,klang

Tanpa Nama berkata...

wanie :)
yer kita tukar namer itu

epi:)
aku mmg suka bulan tapi aku percaya pompuan x suka madu..